Az e-mail marketing alapelvei

Az ajánlatok e-mailben történő küldése a hatékony online marketing egyik pillére. Ez az információ nem lehet újdonság számodra. Hasonlóképpen, minden vállalat és utazási iroda ismeri ezt, és széles körben használja fel termékeinek eladására.

Szeretne sikeres hírlevélkampányokat készíteni? Elkészítettünk néhány fontos tippet és útmutatást. A CeSYS Hírlevél új eszközével együtt sikeresen készíthet és küldhet hírleveleket az utazások értékesítéséhez.

1 Hírlevél megnyitása

Bármilyen zseniális is a tartalma a hírlevélnek, ha az ügyfelek nem nyitják meg, mit sem ér. Elengedhetetlen ezért a megfelelő tárgy megírása és kitalálása.
Tárgy megírásakor tartsák szem előtt az alábbi tippeket:

  • Legyen rövid és velős a tárgy, hogy egyben elolvasható és érthető legyen
  • Ne féljen humorosnak tűnni ;)
  • Mutassa be az árat már a tárgyban a rendkívül kedvező ajánlatokhoz
  • Hangsúlyozza az ajánlatok fontosságát - “Akár 25 % megtakarítás”
  • Hangulatjelekkel könnyebben olvashatóvá teheti a szövegeket
  • Ne írjon végig nagybetűkkel szavakat, ez növeli az esélyét, hogy levelét SPAM mappába sorolja a levelező.

2 A hírlevél célja

Egy hírlevél, egy cél. Leginkább utazásokat fog értékesíteni, de lehetőség van más témákat is hirdetni. Kövesse irodájukat a közösségi platformokon, értesítse utasait megújult weboldaláról, technikai fejlesztéseiről.

Ha egynél több célja van, mindegyikre külön hírlevél kampányt készítsen, ne egy hírlevélbe zsúfolja össze a célokat.

Ennek oka az, hogy az emberek gyakran más tevékenységek során tekintik meg az e-maileket, megnehezítve ezzel a felhasználó teljes figyelmének felkeltését. Tegye egyszerűvé a hírleveleket egy egyértelmű szándékkal.

3 Hírlevél tartalma

3.1 Képek

Első pillantásra a tartalom az ügyfelek figyelmét a leginkább vonzza. A képek nagyon fontosak, de használatukkal nem szabad túlzásba esni. Amennyiben ajánlatot küld az ügyfeleknek, próbálja meg a hírlevél fennmaradó részét legfeljebb további 2-3 képre korlátozni. A korlátlan mobilelérés még mindig nem olyan széles körben elterjedt szolgáltatás, és az adatkapcsolat csökkentésével az ügyfelek nemtetszéséhez vezethet.

Ezen a ponton a pixelméret korlátozva van. Nyomatékosan javasoljuk, hogy minden beillesztett képet maximálisan 800 képpoint szélességre állítson. Nagyobb túllépés esetén az e-mail mérete mb-ban jelentősen megnő, de fenáll annak a kockázata is, hogy a levelező kiszolgáló egyáltalán nem jelenít meg ilyen nagy képeket.

Ne feledkezzen meg az alternatív szövegekről. Még ha a 800 px-nél kisebb képeket is használja, ezek nem mindig jelennek meg. Annak érdekében, hogy a kapott tartalom mindig jó legyen, érdemes az úgynevezett alt szövegeket a képeknél kitölteni. Üres hely helyett a beállított szöveg jelenik meg, amely a kép leírását tartalmazza.

3.2 Szöveg tartalma

A szövegekre ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a weboldalaknál. Ossza a szövegeket bekezdésekre, és ne féljen kiemeléseket használni. Ez lehetővé teszi az olvasó számára a tartalom gyors olvasását.

Ne essen túlzásba! Ha a hírlevél több mint 200 szót tartalmaz, nagy valószínűséggel az olvasó elveszti a fonalat olvasás közben. Ezért fontos alapelv az is, hogy a legfontosabb információkat a szöveg elejére helyezzük.

3.3 Cselekvésre ösztönző elemek

A cselekvésre ösztönzés hiánya valószínűleg az egyik fő oka annak, hogy kampányai nem teljesítenek jól. Ezek olyan elemek, amelyek ösztönzik a felhasználókat az interakcióra. Ilyen elem lehet például az "Online foglalás" gomb is.

3.4 Weboldal linkek

A hírlevélben szereplő linkeknek releváns tartalomhoz - megfelelő céloldalakhoz - kell vezetnie. Ha szeretnénk tájékoztatni a felhasználót a repülőtéren történő parkolásról, hivatkozzunk a közvetlenül erre a célra létrehozott aloldalra.

A link szövegének leírónak kell lennie. A parkolási példához használhatja a "Kényelmes parkolás a repülőtéren" kifejezést. Kerülje a "kattintson ide" kifejezéseket.

3.5 Linkek a social network felületekhez

Ne felejtse el feltüntetni a linkeket a közösségi felületeihez. Marketing tevékenységének követnie kell egymást. Minden kampány lehetővé teszi a FB oldalára mutató linket. A felhasználók könnyen hozzáférnek így közösségi oldalaihoz.

4 A kampány küldése

Készen áll a kampány a küldésre? Most már csak el kell döntenie, mikor kell a kampányt elküldenie ügyfeleinek. A kampány időzítése kulcsszerepet játszik. Ideális esetben a hírlevelet akkor küldi el, amikor az ügyfél olvassa az e-mailjeit.

4.1 Mikor a legmegfelelőbb kiküldeni?

a) Tesztelés! Kísérletezzen a napokkal és az idővel! Jegyezze fel a megnyitási arányokat és értékelje az Ön számára legmegfelelőbbet!

b) Használja ki azokat az időintervallumokat, amelyek az általános statisztikai mérések alapján jó eredményeket érnek el az e-mail megnyitási arányok tekintetében. Mindenképpen érdemes kipróbálnia!

Napok

  • : kedd, szerda, csütörtök
  • Átlagos: hétfő, péntek
  • Rossz: szombat, vasárnap

Időpont

  • 6:00 - felkelés után levelet olvasó emberek
  • 10:00 - munkahelyre való beérés után
  • 14:00 - ebéd utáni periódus, amikor az emberek kicsit fáradtabbak, így próbálják figyelmüket lekötni
  • 22:00 - este lefekvés előtt levelet olvasó emberek

5 Mérje a hírleveleket a Google Analytics eszközeivel

Az UTM paraméterekkel azonosíthatók azok a felhasználók, akik a hírlevélben található link alapján jöttek az oldalakra. Ezek a címkék kerülnek beillesztésre a link végére.

UTM paraméterek a hírlevelekre javasolt értékekkel:

  • utm_source = newsletter
  • utm_medium = email
  • utm_campaign = az e-mail kampány neve

Több UTM-paraméter létezik, de az induláshoz szüksége lesz ezekre a 3 felsorolt paraméterekre. (megjegyzés: a CeSYS "sablonja" már automatikusan kiszámítja ezeket a paramétereket).

Példa
Weboldal: utazasirendszer.hu
Az UTM paraméterek hozzáadása: utazasirendszer.hu?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=nabidka2020

Ezzel a linkkel könnyen mérhetővé válik a Google Analytics szolgáltatásaiban a hírlevél, így ellenőrizheti, hány elérést hozott a hírlevele.

Megjegyzés: A következő eszközzel könnyen és gyorsan létrehozhatja az UTM paramétereket: Campaign UTM Builder.

Copyright © 2008 - 2020 Utazásirendszer - CeSYS Utazási rendszer